Süt Şerbetli Sünger Tatlısı(Şerbet-i Sütlü)





Evet yine sevgili Cahidejibek'ten  benim sık sık yaptığım ve 24 saat dayanmayan tatlım ile karşınızdayım.
Tavsiye ederim hem pratik hem de lezzetli. Denemeyen pişman olur benden söylemesi :)


Bu da süslü hali. Yuvarlak bardak ağzı ile kesip üzerini çikolata ve bal ile süsledim. Çocuklar bayılarak yedi.
Şerbetinde süt olması , benim kızlarım gibi süt içmeyi sevmeyen çocuklar için de yararlı. 
Annelere duyurulur :)

MALZEMELER 
KEK İÇİN;
4 Tepeleme yemek kaşığı şeker

4 Tepeleme yemek kaşığı un
4 Tepeleme yemek kaşığı irmik
4 Yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı limon suyu

ŞERBET İÇİN;

4 Su bardağı süt
1 Su bardağı şeker

ÜZERİ İÇİN;

1 Su bardağı soğuk süt
1 Paket krem şanti

YAPILIŞI
  • Şekeri ve yumurtayı 30 saniye kadar çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyip çırpmaya devam edin.
  • 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
  • Kek pişerken, şerbet için olan 1 bardak şekeri, 1 bardak sütün içinde ısıtarak eritin. Şeker eridikten sonra 3 su bardağı sütü de soğuk olarak ilave edin.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz, soğuk şerbeti üzerine dökün. Kek sıcak, şerbet soğuk olacak.
  • 2-3 dakika içinde kek bütün sütü çekiyor ama yerken sütü mutlaka hissediyorsunuz
  • Üzerine ister krem şanti, ister kendi yaptığınız bir kremayı dökün.
  • Tatlı bir gece beklerse çok daha güzel oluyor.


6 yorum:

  1. elinize sağlık çok güzel görünüyor,ayrıca bloğumu ziyaret ettiğinize çok memnun oldum sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bu bir resital Kevser!...

    Ellerine saglik bitanem..ama az az az..

    Daha cok aktif ol olur mu bitanem:)

    Whats app tamam..

    Cebini atarsan mail kutuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın canım benim, ama bu kadar oluyor şimdilik :( atarım heman

      Sil
  3. Ellerine sağlık, süper lezzetli görünüyor. Çikolatalı ve ballı hali beni ye diye bağırıyor resmen. Kuzulara da afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden elinize sağlık :) "Yorum yapabilmek için bloğunuzun olması şart değil. Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz."